Elvira de Ruiter
Duur
1 ochtend (09.30 – 12.30 uur)
Locatie
Weena 690 in Rotterdam of online
Data
13 mei 2024 of 26 november 2024
€ 450,- exclusief BTW

Inhoud

Voelt u voor het aangaan van de huurovereenkomst nattigheid, ondanks dat de aspirant-huurder aan alle voorwaarden lijkt te voldoen? Kan een corporatie een dergelijke huurder weigeren? Wat is het uitgangspunt van de wet bij het aangaan van overeenkomsten? En wat zijn de spelregels van uw organisatie? Hoeveel ruimte laten de wet en die spelregels nog open om uw door werkervaring opgebouwd voorgevoel een rol te laten spelen?

Aan de hand van de (on)mogelijkheden van de wet en de spelregels bespreken we voorbeelden uit uw praktijk. Naast het weren van aspirant-huurders worden ook andere mogelijkheden besproken.U kunt bijvoorbeeld op grond van uw bedenkwijze de huurovereenkomst aanpassen.

Deze cursus wordt bij ons op kantoor op dezelfde dag gegeven als de workshop Schrijven van huurovereenkomsten op maat. Het is daardoor mogelijk om op één dag zowel deze cursus als de workshop te volgen. De tijdens de cursus opgedane kennis kan dan direct al bij de workshop toegepast worden. Indien gekozen wordt voor een combinatie geldt een kortingstarief van € 675,- exclusief btw voor de gehele dag inclusief lunch. De combinatie van de cursus en de workshop kan ook in company verzorgd worden.

Enkele onderwerpen

• Wettelijke mogelijkheden om een huurovereenkomst wel of niet aan te gaan
  • Spelregels waaraan u intern of in uw regio aan gebonden bent
  • Alternatieven: bijvoorbeeld extra voorwaarden
  • Relevante jurisprudentie

Deze cursus is tevens geschikt als in-company cursus.